اتصالات پلی اتیلن

قیمت اتصالات پلی اتیلن

برای مشاهده لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن پیشنهاد می‌شود از لیست قیمت های زیر از جمله پلیران و پلیرود استفاده کنید.

این قیمت ها همیشه بروزرسانی می‌شوند. پس با خیال راحت خرید کنید.

آخرین لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن 1402 (جدیدترین)

لیست قیمت‌ها بر اساس نام برند

اتصالات پلی اتیلن چیست؟

اتصالات پلی اتیلن بدون شک از پرکاربردترین محصولات و لوازم مورد نیاز برای انتقال سیالات، آبیاری و آبرسانی هستند. بطور کلی قطعاتی که برای وصل کردن چند قطعه به یکدیگر بکار می‌رود اتصالات نامیده می‌شود. از کاربردهای اتصالات پلی اتیلن این است که اگر در مسیر خط لوله نیاز به تغییر سایز باشد یا اینکه بخواهیم مسیر لوله را تغییر دهیم از اتصالات کمک می‌گیریم. جنس آن‌ها از پلی اتیلن است که مزیت‌های زیادی نسبت سایر جنس‌های موجود در بازار دارد و این مزیت‌ها باعث شده تا اتصالات پلی اتیلن بین استفاده کنندگان بسیار محبوب شوند.

اتصالات پلی اتیلن در مدل‌های جوشی و پیچی یا رزوه‌ای در بازار موجود است. اتصالات پیچی نیاز به جوش ندارند و از طریق مادگی روند اتصال صورت می‌گیرد. این اتصالات برای سیستم‌های آبرسانی و آبیاری بهترین گزینه محسوب می‌شود به خصوص در زمین‌های کشاورزی و باغات که نیاز به سرعت بالای نصب است. برای تولید اتصالات پلی اتیلن پیچی از روش تزریقی استفاده می‌شود و نیاز است که دقت لازم در خرید آن صورت بگیرد.

معرفی اتصالات پلی اتیلن پیچی

طراحی اتصالات پلی اتیلن پیچی با استانداردهای معتبر جهانی سازگار است و برای اتصالات لوله تا فشار 10 اتمسفر استفاده می‌شود. اتصالات پیچی پلی اتیلن از گریدهای PE100 و PE80 و در سایزهای 20، 25، 32، 40 و 50 تا 125 در اشکال مختلف تولید می‌شود. این اتصالات شامل انواع تبدیل، زانو، سه راهی، درپوش و رابط است.

کاربرد اتصالات پلی اتیلن پیچی برای شبکه توزیع آب و کشاورزی است. البته این محصول در سیستم آبرسانی تحت فشار قطره‌ای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب این اتصالات بدون نیاز به دستگاه جوش مخصوص است و حتی اگر آسیب صورت بگیرد تعویض آن به طور دقیق صورت می‌گیرد. اتصالات جوشی اغلب کندتر متصل می‌شوند و از نظر تجهیزات نیز گرانتر هستند. اتصالات پلی اتیلن پیچی دچار نشت نمی‌شود و سوراخ نمی‌شود. این اتصالات معمولا از 5 قطعه اصلی بدنه، سرپیچ، اسپلیت و بوشینگ و اورینگ ساخته شده اند.

برای نصب انتهای لوله‌های مورد نظر از هر لحاظ باید تمیز بوده تا اتصال به درستی انجام شود. برای مطمئن شدن از آب بندی کامل می‌توانید از نوار تفلون استفاده کنید. لیست زیر انواع اتصالات پیچی پلی اتیلن را نشان می‌دهد:

  • زانو مساوی: Elbow
  • زانو نر: Male Elbow
  • سه راه تبدیل: Reducer Tee
  • سه راه ماده: Female Tee
  • سه راه نر: Male Tee
  • سه راه مساوی: Tee
  • کمربند: Saddle
  • مغزی: Reducer Nipple
  • اتصال فلنجدار پلی اتیلن: Flange Adaptor
  • اتصال ماده پلی اتیلن پیچی: Female Adaptor
  • اتصال نر: Male Adaptor
  • درپوش انتهایی: Threaded End Cap
  • رابط تبدیلی: Reducing Coupling
  • رابط: Coupling
  • زانو ماده: F

لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در پروژه‌های بسیار بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

1- مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یکی از پرهزینه ترین مشکلات رایج سیستم های لوله کشی فلزی است که ممکن است هم در داخل و هم در خارج از لوله رخ دهد و بر بازده هیدرولیک تأثیر بگذارد. در بسیاری از شهرها برای کمک به کاهش زنگ زدگی از محافظ کاتدی گران قیمت و یا پوشش پلاستیکی استفاده می­ کنند تا باعث افزایش عمر لوله شوند.

2- مقاومت در برابر فرسودگی

لوله پلی اتیلن انعطاف پذیر هستند و سفت و سخت نیستند. از طرفی مقاومت فوق العاده ای در برابر فرسودگی دارند. برخلاف سایر لوله‌های پلاستیکی، لوله های پلی اتیلن در مقابل هر نوع رخداد رایج و حتی غیر منتظره در سیستم های توزیع آب دارای مقاومت قابل قبولی هستند.

3- طول عمر طولانی

لوله و اتصالات پلی اتیلن بسیار ایمن و با دوام برای زیر ساخت‌های لوله کشی هستند. بسته به کاربرد، طراحی و نصب، عمر این لوله‌­ها بین 50 تا 100 سال تخمین زده می‌شود که بسیار عالی است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله طول عمر لوله پلی اتیلن را مطالعه کنید.

4- سازگار با محیط زیست

علاوه بر خصوصیات فیزیکی بسیار مهم این لوله‌ها به دلیل تأثیر حداقلی بر محیط زیست شناخته شده هستند زیرا تولید این محصول نسبت به محصولات غیر پلاستیکی نیاز به انرژی کمتری دارد.

5- سبک وزن بودن

اتصالات پلی اتیلن اغلب نسبت به اتصالات فلزی سبک وزن تر هستند و از این رو برای حمل و نقل مقرون به صرفه تر نیز می‌­باشند.

شرکت تکنوپایپ تولید کننده انواع اتصالات پلی اتیلن

مزایای استفاده از اتصالات پلی اتیلن چیست؟

در این بخش به شرح برخی از ویژگی ­های مهم اتصالات پلی اتیلن می­پردازیم:

  • برای ایجاد اتصالات پلی اتیلن نیاز به ابزار زیاد و خاصی نیست. شما تنها به دستگاه جوشکاری نیاز خواهید داشت تا عمل جوشکاری لب به لب را انجام دهد.
  • عملیات جوشکاری جهت اتصالات پلی اتیلن بسیار آسان است و قابل یادگیری توسط کارگران ساده نیز می­باشد.
  • لوله پلی اتیلن گزینه های مختلفی برای اتصال دارد. روش انجام اتصالات پلی اتیلن با توجه به مکان و شرایطی که لوله در آن کار می کند انتخاب می شود.
  • اتصالات پلی اتیلن در برابر زنگ زدگی مقاومت قابل قبولی دارند و نیاز به استفاده از محافظ های خاصی نیست.
  • در صورت نیاز به ایمنی زیاد در اتصالات پلی اتیلن می­توان از جوشکاری الکترو فیوژناین استفاده کرد. این جوشکاری به ویژه برای لوله های انتقال گاز استفاده می شود که هرگونه نشت در اتصالات پلی اتیلن می تواند باعث بروز فاجعه مرگبار شود. جهت انجام این نوع جوشکاری تنها یک سوکت مخصوص جوشکاری الکترو فیوژن و دستگاه جوشکاری الکترو فیوژن که برای این جوشکاری طراحی و تولید شده است، کافی است.
  • این نوع از اتصالات در برابر هرگونه فشار و ضربه سنگین مقاومت بالایی دارند.
  • اتصالات پلی اتیلن مانند لوله ­های پلی اتیلن دارای وزن بسیار پایینی هستند.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال های شیمیایی مانند اسید ها و بازها از دیگر ویژگی های بسیار مهم اتصالات پلی اتیلن است.
  • قیمت اتصالات پلی اتیلن نسبت به انواع دیگر اتصالات بسیار مقرون به صرفه است.

ویژگی‌های اتصالات پلی اتیلن:

 لوله‌های پلی اتیلن مزایا و کاربردها بسیاری دارند و به همین دلیل، امروزه در بسیاری از تاسیسات از جمله شبکه‌های لوله‌کشی روستایی و شهری، زمین‌های کشاورزی و حتی صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این اتصالات در برابر ارتعاشات حاصل از زلزله بسیار مقاوم هستند و درمناطقی که جزء مناطق زلزله‌خیز هستند این اتصالات دوام و پایداری زیادی از خود نشان می‌دهند.
  • برای حمل و نقل این قطعات به دلیل کم بودن وزن و سبکی، نیازی به ماشین آلات سنگین وجود ندارد.
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم اتصالات پلی اتیلن این است که، در هنگام نصب کردن سرعت بالایی دارد.
  • از دیگر ویژگی‌های این اتصالات، مقاومت بالای آن‌ها در برابر شکستگی و ترک‌خوردگی ناشی از فشارهای وارد شده از بیرون است.
  • اتصالات پلی اتیلن عمر مفید و طولانی دارند به دلیل اینکه  در مقابل خوردگی و ساییدگی مقاومت بالایی دارند.
  • اتصالات پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی همچون اسید و باز نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • هزینه پایین در اجرا و نصب نیز از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات این نوع اتصالات است که در اجرای پروژهای بزرگ، بسیار چشمگیر گیرو حائز اهمیت است.

نکات مهم نصب اتصالات پلی اتیلن

نیاز است پیش از نصب انتهای لوله به طور دقیق تمیز شود و قطعات طبق ترتیب مشخص نصب شود. قطعات باید در جای دقیق خود قرار بگیرند و نیاز است که محکم کاری به طور دقیق صورت بگیرد. برای بستن اتصالات نیاز به آچار است و بهتر است که از آچار مخصوص استفاده شود. بهتر است اتصالات پلی اتیلن در نوع هم خانواده صورت بگیرد تا چفت و بست به طور کامل صورت بگیرد. یک مغزی به اتصال ماده پلی اتیلن وصل شده است و بهتر است که از مواد پلاستیکی ساخته شده باشد به این ترتیب میزان خوردگی اتصال کاهش می یابد و میزان آبدهی آن کمتر می شود. ما به شما توصیه می کنیم، بهترین محصول برای استفاده خود را با مشاوره و راهنمایی مسئول فروش تکنوپایپ دریافت و اقدام به خرید کنید.

مزایای مهم اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن در برابر خوردگی مقاومت زیادی دارد همینطور در برابر فشار نیز موقعیت خوبی ایجاد می کند. اتصالات بدون نشت ارزیابی می شود و نصب بدون ترانشه است. همینطور نیاز به حفاظت کاتدی نبوده و شرایط رسوب ناپذیری دارد. وزن این محصول کم است و با محیط زیست سازگار است و از نظر تعمیر بسیار ارزان است. از فواید مهم اتصالات پلی اتیلن مقاومت آن در برابر اشعه فرابنفش آفتاب بسیار خوب است. استحکام و انعطاف پذیری این محصول بالا است و قابلیت تحمل تنش زیادی دارد. مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیز بسیار خوب است.

مقاومت اتصالات پلی اتیلن در برابر حلال های آلی زیاد است به طور کلی این محصول در برابر سرما و گرمای شدید محیطی مقاومت زیادی دارد و همینطور نصب و اجرای آن سریع است.

اتصالات پلی اتیلن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اتصالات این نوع از لوله ها شامل فلنج پلی اتیلن، سه راهی، زانو، تبديل و تراشه و … است. این اتصالات می­ توانند با روش های مختلفی از جمله تزریق یا استفاده از ورق پلی اتیلن ضخیم با برش و تراشکاری تولید شوند. برای ساخت اتصالات پلی اتیلن، هریک از این روش ها دارای مزایا و معایب هستند. به عنوان مثال در روش تزریق، به دلیل فراوانی و تنوع اندازه، نوع مواد و فشارهای مختلف، دسترسی به همه این اندازه ها امکان پذیر نیست اما در روش ماشین کاری، بر اساس نقشه اتصال، آن ها را می توان ماشین کاری کرد و به طور کامل با نقشه تطبیق داد.

تکنوپایپ - اتصالات لوله پلی اتیلن - 2

انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصالات چهار راهی در 4 جهت ارزیابی می شود و سبب انشعاب سازی می شود. این مدل از اتصالات برای انتقال خطوط لوله و انتقال سیال در جهت مختلف کاربرد زیادی دارد. اتصالاتی وجود دارد که برای متصل کردن دو لوله با قطرهای متفاوت در یک خط لوله است. اتصالات درپوش بر اساس مسیر یک خط یا انشعاب مسدود می شود و از این اتصال استفاده بهتری می شود. همینطور اتصالات فلنج وجود دارد که به شکل دایره ای یا مربعی است و برای سوراخ دار کردن اتصالات بین لوله ها استفاده می شود. زانویی نقش مهمی برای تغییر جهت حرکت مواد زائد دارد و سیفون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات پلی اتیلن شرکت تکنوپایپ در مدل های مغزی برای اتصال بین لوله های پلی اینل است و همینطور اجزای خط لوله کشی را پوشش می دهد. اتصالات سه راهی برای انشعاب دادن در خطوط لوله ارزیابی می شود. اتصالات سه راهی تبدیل نیز وجود دارد که برای انشعاب سازی در خصوص لوله استفاده می شود.

همینطور اتصالات پلی اتیلن. در سایزهای کوتاه و بلند وجود دارد به طوری که شرایط تنظیم حجم ورودی و خروجی نیز وجود دارد. مثلا اتصالات پلی اتیلن مخصوص سیفون دارای لوله پیچ دار هستند به طوری برای دفع مواد زاید بهترین انتخاب محسوب می شود.

اتصالات پیچی، جوشی، تزریقی، پلیمری و کوپلینگی وجود دارد و همینطور اتصالات پیچی و یا دنده ای ارزیابی می شود که از 5 قطعه مخصوص استفاده می شود. قطر خارجی لوله ها می بایست متناسب با قطر رزوه سرپیچ ارزیابی شود. ضخامت لوله ها بسیار مهم است و اتصالات پیچی برای آن ارزیابی می شود به طوری ک می تواند برای برقراری اتصالات مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع اتصالات از نظر کاربرد:

انواع و اقسام متفاوتی از اتصالات پلی اتیلن در بازار وجود دارد و هر کدام از آن‌ها بر اساس کاربردی که دارند مورد استفاده قرارمی‌گیرند. در ادامه این متن قصد داریم به توضیح و معرفی انواع اتصالات پلی اتیلن بپردازیم.

  • اتصالات پیچی یا رزوه‌ای:

یکی از انواع اتصالات پلی اتیلن، اتصالات پیچی یا دنده‌ای و یا رزوه‌ای است، که  از اجزایی متشکل از اورینگ، بدنه، سرپیچ، اسپلیت رینگ و بوشینگ تشکیل شده است. این اتصالات فشاری تا حدود 10 اتمسفر را نیز تحمل می‌کنند.

این نوع اتصالات به صورت نر و ماده تولید شده و برای پروژه‌های مختلف از جمله انتقال آب و آبرسانی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزیت‌های قابل توجه در مورد این نوع اتصال قابلیت باز و بسته کردن آن به صورت چند باره است. از انواع اتصالات پیچی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سه راه مساوی، سه راه نر، سه راه ماده، زانو نر، زانو مساوی و انواع رابط

  • اتصالات گازی:

 از اتصالات گازی می‌توان برای متصل کردن قطعات مختلف با کمک  جوش الکتریکی یا الکتروفیوژن استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان دقت و مقاومت بالایی را در این نوع اتصال مشاهده نمود. همین ضریب اطمینان بالا باعث شده که از آن‌ها در صنایعی مانند نفت، پتروشیمی و گازرسانی استفاده کنند.

  • اتصالات جوشی:

این نوع از اتصالات شامل سه راهی، زانو، تبدیل، فلنج، رینگ PP.STEIL و تبدیل هستند. این اتصالات جزو اتصالات جوشی فشار قوی است، که به صورت لب به لب به لوله پلی‌اتیلن متصل شده و در صنایعی مانند آتش‌نشانی و صنایع آب و فاضلاب کاربرد زیادی دارد.

  • کمربند پلی اتیلن:

در ساخت کمربند پلی اتیلن ازمتریال‌های متفاوتی استفاده شده است و به همین دلیل در جنس‌های متفاوت می‌توان آن را در بازار مشاهده کرد. این کمربند از دو قسمت انشعاب و کفه تشکیل شده است. این کمربند به وسیله یک پیچ و مهره به اطراف لوله‌های پلی اتیلن بسته می‌شود.

از کمربند پلی اتیلن در جاهایی که نیاز است، از لوله‌های اصلی انشعاب گیری استفاده شود و یا جاهایی که نیاز است بازسازی صورت گیرد، می‌توان کمک گرفت.

  • اتصالات فلنجی:

از دیگر انواع اتصالات پلی اتیلنی می‌توان به اتصالات فلنجی اشاره کرد. در این نوع اتصال، لوله‌ها به کمک صفحه‌های گرد فولادی که به آنها فلنج گفته می‌‍‍‍‌شود، به هم متصل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این نوع اتصال عنوان کرد قابلیت پیچ و مهره شدن آن‌هاست. فلنج‌ها به کمک پیچ‌ و مهره به هم متصل می‌شوند و این روند می‌تواند به مزیت‌هایی مانند جابجایی آسان اتصالات فلنج‌دار اشاره کرد.

 اتصالات فلنج‌دار مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل در صنایع انتقال گاز و به طور کلی در صنعت گازرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع اتصالات پلی اتیلن به نحوی دیگر:

  1.  اتصالات دنده ای پلی اتیلن: این نوع از اتصالات در برابر شرایط سخت بسیار مقاوم هستند. کاربرد این نوع اتصالات در لوله کشی ­های فلزی است.
  2.  اتصالات پلی اتیلن تزریقی: تولید قالبی این اتصالات آن ­ها را برای استفاده در پروژ­ه های بسیار سنگین مناسب کرده است. تنوع بالا، تولید در زمان نسبتا کوتاه، برخورداری از وزن کم و قابلیت ساخت در اندازه های مختلف از ویژگی های اتصالات پلی اتیلن تزریقی می­باشد.
  3.  اتصالات ماشین کاری شده
  4. اتصالات جوشی: این نوع اتصالات عموما برای انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می­ گیرند. این نوع از اتصالات پلی اتیلن قابلیت تولید در ابعاد و اندازه ­های دلخواه مشتری را دارند.
  5.  اتصالات الکتروفیوژن: این نوع اتصالات به دلیل برخورداری از ضریب بالای اطمینان عموما در خطوط انتقال گاز مورد استفاده قرار می ­گیرند. اتصالات الکتروفیوژن امکان نصب ایمن، منظم، مقرون به صرفه و کارآمد را برای سیستم های لوله کشی زیر و بالای زمین فراهم می کند.
  6.  اتصالات پیچی: اتصالات پیچی برای تمام لوله­ های پلی اتیلن به ویژه در اتصالات توزیع آب تا فشار کاری 16 اتمسفر کاربرد دارد. البته باید در نظر داشت که این نوع اتصالات برای مصارفی با دمای بالا طراحی نشده است.
  7. اتصالات پلی اتیلن دوجداره کاروگیت: این اتصالات طبق استاندارد DIN16963 تولید می‎شود، البته برای خطوط کاروگیت که در فاضلاب بکار برده می‎شود اتصالات معنایی ندارد ولی در برخی نقاط مجبور به استفاده از آن‌ها هستیم.
  8. اتصالات الکتروفیوژن : اتصالات الکتروفیوژن در شبکه گازرسانی شهری و روستایی کاربرد دارد و تا سایز 560 بیشترین استفاده را دارد و استفاده بیشتر از آن از لحاظ اقتصادی بصرفه نیست.
  9. اتصالات پلی اتیلن دوجداره کاروگیت: این اتصالات طبق استاندارد DIN16963 تولید می‎شود، البته برای خطوط کاروگیت که در فاضلاب بکار برده می‎شود اتصالات معنایی ندارد ولی در برخی نقاط مجبور به استفاده از آن‌ها هستیم.
  10. اتصالات مایتری: این اتصالات بر اساس DIN 16963 از قسمت 1 تا 16 تولید می‌شود و تمامی سایزها در تمامی فشارهایی که لوله پلی اتیلن قابل تولید است، اتصالات مایتری را نیز می‌توان تولید نمود.
  11. اتصالات تزریقی: اتصالاتی است که به ‌وسیله دستگاه جوش بات‌فیوژن (جوش لب به لب) به یکدیگر متصل می‎شوند. به دلایل فنی از اتصالات تزریقی در پروژه‌هایی که کاربری مهم و استراتژیک دارند و جهت فشارهای کاری بالا استفاده نمی‌شود.
  12. اتصالات پلی اتیلن جوشی
  13. اتصالات فاضلاب شهری

اتصالات پلی اتیلن جوشی

اتصالات نقش مهمی در لوله کشی دارند. از جمله معمول ترین و اصلی ترین اتصالات، اتصالات پلی اتیلن جوشی فشار قوی در لوله کشی است. اتصالات پلی اتیلن جوشی در سایزهای مختلف تولید می شوند و در صنایع مختلفی شامل آبرسانی و انتقال فاضلاب می توان از آن استفاده نمود.

استانداردهای مختلف تعیین می کند که برای هر نوع پروژه لوله کشی از چه نوع اتصالات پلی اتیلن باید استفاده کرد.
اتصالات پلی اتیلن جوشی از نظر شکل و کاربرد در انواع مختلفی مثل سه راه، چهارراه، فلنج، زانو، تبدیل و… در ابعاد مختلف تولید و عرضه بازار می‌شود.
باید به این نکته توجه کرد که کیفیت استفاده از اتصالات پلی اتیلن جوشی وابسته به کارایی مناسب دستگاه جوش و تجهیزات مناسب است.
این اتصالات باید به قدری مقاوم باشند تا بتوانند در برابر هرگونه تغییر یا تنش محیطی، پایداری داشته باشند، زیرا اتصالات پلی اتیلن جوشی در نقاط مختلف یک شبکه لوله کشی نصب می شوند همچنین شرایط کاری مانند دما و فشار در طول یک خط لوله به طور مداوم در حال تغییر است.
یکی از مهم ترین ویژگی که سبب شده است اتصالات پلی اتیلن پیچی از نوع جوشی متمایز باشد قابلیت چند بار مصرفی آن‌ها است. اما اتصالات پلی اتیلن جوشی اغلب تنها یک‎بار مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد زیرا روند جوشکاری سبب می‏شود که اتصالات از وضعیت اولیه خارج شود اما اتصالات پلی اتیلن پیچی پس از نصب یک پروژه می‌توانند در پروژه های دیگر نیز استفاده شوند و به همین علت می‎توان گفت که به طور کلی این محصول به صرفه‎تر است.

انواع اتصالات پلی اتیلن جوشی

  1. تبدیل: جهت اتصال دو لوله برای تغییر قطر لوله به بزرگ‎تر و یا کوچک‏تر
  2. فلنج: این اتصال معمولا بر روی سر لوله به همراه رینگ جوش داده می‏شود که بتوان سر پروژه با پیچ و مهره اتصال داد
  3. اتصال تی اف: جهت اتصال لوله پلی اتیلن به لوله فلزی
  4. گپ: گپ همانند درپوش انتهایی پیچی برای اتمام مسیر لوله جوش داده می‎شود تا بعدا بتوان برش و مسیر لوله‏ کشی را ادامه داد
  5. موفه کوتاه و بلند: موفه پلی اتیلن موجب بالا رفتن دوام عمر سیستم فاضلابی ساختمان با جلوگیری از کش آمدن آن‏ها می‌شود
  6. سیفون و سیفون تبدیل: برای جلوگیری از پس زدن فاضلاب و همچنین ورود جانوران موزی
  7. درپوش تست: جهت تست و بازرسی خطوط لوله

پر مصرف‌ترین لیست اتصالات پلی اتیلن

  • زانویی 90 درجه پلی اتیلن
  • زانویی 45 درجه پلی اتیلن
  • سه راه 90 درجه پلی اتیلن
  • سه راه 90 پلی اتیلن درجه نامساوی
  • سه راه فلنجدار پلی اتیلن 90 درجه و 45 درجه
  • تبدیل پلی اتیلن هم‌مرکز و غیر هم‌مرکز
  • زانویی‌های فلنج‏دار 90 درجه و 45 درجه پلی اتیلن

کمربند پلی اتیلن

یکی از انواع اتصالات پلی اتیلن می باشد که برای انشعاب گیری لوله های فرعی از لوله های اصلی و تعمیرات لوله‏ ها استفاده می‎شود. این نوع کمربندها از دو قسمت اصلی کفه و انشعاب تشکیل یافته اند که میتواند جنس‏های متفاوتی داشته باشند.

این کمربند با استفاده از پیچ مهره به دور لوله پلی اتیلن بسته می‏شود. کمربندهای پلی اتیلنی از نوع پلی پروپیلن کو پلیمر بوده و توسط پیچ و مهره اتصالات آن‏ها انجام می‏شود. این کمربندها توسط اورینگ های لاستیکی با ایمنی بالا آب بندی می‎شوند.

از ویژگی های کمربند پلی اتیلن :

  1. به مدت طولانی می‎توانند در معرض نور مستقیم آفتاب باشند که آسیبی نمی‌بینند و به تشعشعات ماورای بنفش خورشید مقاوم می‎باشند
  2. خشک و شکننده نبوده و از انعطاف و استحکام بالایی برخوردار می‎باشند
  3. از این اتصالات در انواع لوله‏های پلیمری با سایز های مختلف میتوان استفاده کرد و جزو اتصالات پلی اتیلن پرکاربرد در سیستم لوله‏ کشی آبیاری قطره‏ای می‏باشند.
  4. نصب و راه اندازی این نوع اتصالات به راحتی صورت گرفته و با قیمت ارزانی در بازار توزیع می‏شوند.
  5. در انواع سایزهای مختلف از ۲۰ تا ۱۶۰ میلیمتر و برای فشارهای اتمسفری مختلف تا ۱۰ اتمسفر طراحی و تولید شده‌اند.

اتصالات پلی اتیلن آبیاری قطره‎ای

آبیاری قطره ای به کلیه روش‏هایی اطلاق می شود که در آن آب به میزان کم و حدود ۱ تا ۱۰ لیتر در ساعت و به آرامی در نزدیک گیاه تخلیه شود. آب در یک سیستم لوله ای در مزرعه پخش می‌گردد و دستگاهی مکانیکی که آب از آن به خارج شده (قطره چکان) و در اختیار گیاه قرار می‏گیرد. در واقع در سیستم آبیاری قطره ای، آب در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‏شود تا عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود.

اتصالات پلی اتیلن آبیاری قطره ای از انواع اتصالات بسیار پرکاربرد در آبیاری تحت فشار در صنعت کشاورزی می‏باشد و برای تنظیم جریان آب، آب بندی و ایمنی لوله ها، تغییر سایز لوله و تغییر مسیر جریان قابل استفاده است. اتصالات آبیاری قطره ای شامل انواع بست ها، زانوها، تبدیل ها، سه راهی ها و سر شلنگ ها است.

انواع لوله ها برای آبیاری قطره ای :

  1. لوله 16 و 20 میلیمتر معمولی
  2. لوله تیپ ( نوار تیپ ): نوار تیپ بر خلاف لوله پلی اتیلن سخت، بسیار نرم و انعطاف پذیر می‎باشد. نوار تیپ، هنگام ورود آب به آن پر می شود و پس از پایان آبیاری، مجدداً به صورت مسطح در می‎آید.
  3. لوله 16دریپر دار (سوراخدار برای قطره چکان یا به اصطلاح لوله قطره چکان دار): همان لوله 16 میلی متری می‎باشد با این تفاوت که در فواصل معین سوراخ هایی برای اتصال قطره چکان و یا برای لوله های اسپاگتی (ماکارونی) در آن تعبیه شده است.
  4. لوله اسپاگتی ( ماکارونی ): بیشتر برای اتصال قطره چکان به لوله اصلی نصب می‌گردد و در فضاهای سبز جهت هدایت آب خروجی از قطره چکان ها به سطح زمین استفاده می‌شود.

سخن نهایی:

تکنو پایپ دارای چندین سال سابقه درخشان در عرصه تولید و تامین لوله و اتصالات پلی اتیلن است. تکنو پایپ افتخار حضور در پروژه های بزرگ در عرصه تولید انواع اتصالات و لوله پلی اتیلن را دارا می­ باشد. قیمت مقرون به صرفه و تحویل در کمترین زمان ممکن این مجموعه را به انتخاب شماره یک تمام مدیران پروژه­ های بزرگ صنعتی کرده است. در صورت نیاز به خرید اتصالات پلی اتیلن ساخته شده از مواد اولیه مرغوب تنها کافی است با شماره مندرج در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید تا توسط کارشناسان فروش از راهنمایی­ های لازم برخوردار شوید.

سوالات رایج:

روش ارسال اتصالات پلی اتیلن چگونه است؟

ارسال اتصالات از طریق انبار شرکت صورت می‌گیرد و در صورت نیاز، قابلیت ارسال به تعاونی‌ها یا باربری‌های مختلف استان‌ها و شهرها را داریم.

پرکاربردترین مدل‌های اتصالات پلی اتیلن کدامند؟

مدل‌هایی نظیر زانویی 45 و 90 درجه، سه راه 90 درجه، و زانویی‌های فلنج‌دار 45 و 90 درجه، از جمله پرمصرف‌ترین انواع اتصالات در این دسته به شمار می‌آیند.

چگونه می‌توان اتصالات را به لوله‌های پلی اتیلن وصل کرد؟

وصل کردن اتصالات به لوله‌ها از طریق دستگاه‌های الکتریکی حاوی المنت برای اتصالات الکتروفیوژن و دستگاه‌های هیدرولیکی یا نیمه هیدرولیکی برای اتصالات بات فیوژن انجام می‌گیرد که با ذوب کردن لبه‌های اتصالات و لوله‌ها، آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

به چه شهرهایی خدمات ارسال دارید؟

ما خدمات ارسال خود را به تمامی نقاط ایران ارائه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید