فلنج پلی اتیلن

فلنج پلی اتیلن چیست؟ فلنج پلی اتیلن در لوله کشی ها به عنوان یکی از ابزارهایی جهت ایجاد اتصالات لوله ها به یکدیگر استفاده می شود. فلنج پلی اتیلن طی فرآیند ریخته گری، ماشین کاری قطعات و قالب گیری ساخته می شوند. از فلنج لوله پلی اتیلن برای اتصال لوله های پلی اتیلن، شیرآلات و دستگاه ها استفاده می شود. جهت آب بندی بین دو فلنج پلی اتیلن از Gasket یا لای استفاده می شود.

فلنج پلی اتیلن چیست؟ و کاربردهای فلنج

همان طور که بیان شد فلنج پلی اتیلن برای اتصال لوله و تغییر مسیر لوله پلی اتیلن استفاده می شود و کاربرد های زیادی دارد و همچنین دارای ابعاد متنوعی است. بر روی فلنج پلی اتیلن جوشی مشخصات هر کدام طبق استاندارد های بین المللی حک شده است.

فلنج پلی اتیلن

فلنج پلی اتیلن

مشخصات فلنج پلی اتیلن جوشی:

1-نام تجاری شرکت تولید کننده فلنج

2-سایز لوله، سایز قطر خارجی لوله که فلنج پلی اتیلن به آن متصل می گردد.

3-میزان فشاری که فلنج تحمل می کند که با نام کلاس فلنج شناخته می شود.

4-شکل سطح فلنج، که مهم ترین بخش یک فلنج می باشد.

5-سوراخ که به عنوان ضخامت دیواره نیز محسوب می گردد.

6-استاندارد فلنج  ASTM که نشان می دهد فلنج از چه موادی تشکیل شده است.

7-میزان حرارتی که فلنج تحت آن قرار گرفته است.

کاربرد های فلنج پلی اتیلن

کاربرد های فلنج پلی اتیلن به سه بخش تقسیم می شود که در زیر هر سه بخش بیان شده اند:

از فلنج پلی اتیلن در خطوط انتقال لوله که از حساسیت بالایی در انتخاب ابعاد و اتصالات دارد استفاده می شود. اگر اتصالات به خوبی انجام نگیرد منجر به ایجاد یک فاجعه در پروژه می شود و باعث می شود هزینه ی هنگفتی صرف بازسازی پروژه شود.

هر اتصالی متناسب با بخش خاصی است در این بخش راجع به اتصالات صحبت می کنیم.

  • اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن

این اتصالات جهت انتقال خط لوله پلی اتیلن گاز می باشد که از بالاترین حساسیت و ضریب ایمنی برخوردار است و هزینه بالایی نسبت به سایر اتصالات باید صرف شود. با کمک فلنج پلی اتیلن برای اتصالات می توان اتصالاتی مانند اتصال لوله – لوله، لوله به زانویی، لوله به بوشن را انجام داد. در این نوع اتصال از استاندارد IGS استفاده می شود.

  • اتصالات مایتری

استفاده از اتصالات فلنج پلی اتیلن در اتصالات مایتری یا اتصالات جوشی که یکی از پر کاربردترین نوع اتصالات می باشد و دلیل استفاده زیاد از این نوع اتصال کیفیت آن می باشد. از این نوع اتصال در تمامی انتقال خط لوله استفاده می شود. از فلنج برای این اتصال می توان از کوچک ترین ابعاد تا بزرگ ترین ابعاد تولید کرد. مراحل اتصال در این روش با جوش با کمک دستگاه بات فیوژن انجام می گیرد.

  • اتصالات تزریقی

از این اتصال در انتقال خط لوله ی آب استفاده می شود. مخصوصاً در بخش کشاورزی و در بخش های که فشار آب زیاد نیست و هیچ خطری احساس نمی شود و اتصالات پلی اتیلن و انتقال خط لوله از حساسیت بالایی برخوردار نیست مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید