لیست قیمت شیرآلات چدنی

لیست قیمت‌ها بر اساس نام برند

در این صفحه می‌توانید آخرین لیست قیمت شیرآلات چدنی 1403 خورشیدی، 2024 میلادی (جدیدترین) که شامل لیست قیمت فیتاب و لیست قیمت شیرود است را ببینید. این لیست قیمت همیشه بروزرسانی می‌شود. جهت خرید و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

در مورد شیرآلات چدنی چه می‌دانید؟ کاربرد شیرآلات چدنی به چه صورت است؟ شیرآلات چدنی چه مزایایی دارد؟ انواع شیرآلات چدنی کدامند؟ برای رسیدن به جواب این سوالات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

در مورد شیرآلات چدنی چه می‌دانید؟

شیر وسیله‌ای است که برای تنظیم و کنترل کردن جریان مایعات یا گازها در لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرآلات در انواع و جنس‌های مختلف ساخته می‌شود. شیرآلات چدنی از پرکاربردترین انواع شیرآلات در صنعت تاسیسات ساختمان هستند.

شیرآلات در انواع و جنس‌های مختلف ساخته می‌شود و شیر چدنی یکی از شیرآلات مهم در صنعت است. چدن به آلیاژهایی از آهن و کربن که بین ۲.۱ الی ۶.۲ درصد کربن داشته باشند، گفته می‌شود. با توجه به جنس بدنه شیرآلات می‌توان آن‌ها را دسته بندی کرد که بر این اساس به سه دسته تقسیم می‌شود.

۱- شیر برنجی ۲- شیر چدنی ۳- شیر فولادی

کاربرد شیرآلات چدنی:

کاربرد شیرآلات چدنی مانند شیرفلکه چدنی در سایزها و فشارهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند که براساس نیاز و کارآیی می‌توان از هر یک از آن‌ها استفاده کرد.

این شیرآلات بیشتر در فضاهایی که در برابر خوردگی و پوسیدگی باید مقاوم باشند اهمیت دارد. خاصیت عدم خوردگی به دلیل وجود آلیاژ چدن است که متریال آن شامل ۹۵درصد آهن، کربن و سیلیسیم است.

کاربرد شیرآلات چدنی بسیار متنوع است و در صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، پروژه‌‌های آبرسانی، آب و فاضلاب، سیستم های موتورخانه، تاسیسات ساختمانی، نیروگاه‌ها و کارخانجات مورد استفاده قرارمی‌گیرد. وجود آلیاژ چدن باعث استحکام شیرآلات در برابر ساییدگی، ضربات و اکسیده شدن می‌‌شود.

 از مهمترین کاربرد شیرآلات چدنی با توجه به اینکه حداقل میزان سرو صدا را دارا هستند. باعث انتخاب آن در بسیاری از ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی شده است.

مزایای شیرآلات چدنی:

 شیرآلات چدنی مزایا و ویژگی‌های متعددی دارند، که استفاده از آن‌ها را برای مصرف کنندگان مناسب می‌کند. از این رو به تعدادی دیگر از مزیت‌های شیرآلات چدنی در زیر اشاره می‌شود:

  • یکی از مهمترین مزیت‌های این شیرآلات قیمت مناسب و مقرون به صرفه است که آن را به یکی از پرطرفدارترین انواع شیرآلات تبدیل کرده است.
  • شیر چدنی، به علت ماهیت و ساختاری که از آلیاژ‌های چدن دارد، در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم است.
  • شیرآلات چدنی مقاوم  در برابر ضربه، اکسیده شدن و شرایط سخت مکانیکی نیز هستند که به همین دلیل کاربرد بالایی در تاسیسات انتقال آب و بخار دارند.
  • نصب و بهره برداری از شیرآلات چدنی بسیار ساده است و این عامل به دلیل نوع اتصال شیرآلات چدنی است که توسط فلنج انجام می‌شود.

انواع شیرآلات چدنی:

 شیرآلات چدنی انواع مختلفی دارد که  شامل موارد زیر می‌شود:

شیر فلکه کشویی:

شیر فلکه‌های کشویی شامل دو نوع شیر فلکه کشویی زبانه فلزی و شیر فلکه کشویی زبانه لاستیکی است، که بر مبنای نوع کاربردی که دارند در جاهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

یکی شیرآلات چدنی که برای قطع و وصل کردن کامل جریان آب در موتورخانه کاربرد دارد، شیر فلکه کشویی است. باید دقت داشته باشید که به علت میزان افت فشار در طول این نوع شیرها، از آن‌ها بر سر راه لوله‌های طولانی استفاده می‌کنند.

شیر صافی چدنی:

یکی دیگر از انواع شیرآلات چدنی که کار اصلی آن جلوگیری از ورود اشیا و اجسام خارجی به داخل خطوط لوله است و به شکل y می باشد، شیر صافی چدنی است. نبودن آن‌ها باعث می‌شود که مواد خارجی وارد سیستم تاسیسات و موتورخانه شود و به آن آسیب برساند.

 شیر خودکار:

شیر یکطرفه یا شیر خودکار یکی از انواع شیرآلات چدنی است و عملکرد آن به صورت خودکار بوده و نیازی به کنترل اپراتور ندارد، به طوری که دو دهانه در آن تعبیه شده است که یکی برای ورود سیال و دیگری برای خروج آن است. شیر یک‌طرفه فقط در یک مسیر به کار برده می‌شود و برای جلوگیری از بازگشت جریان سیال در تاسیسات موتورخانه کاربرد دارد.

شیر خودکار انواع مختلفی دارد که شامل شیر یکطرفه نوسانی، شير يك طرفه نوسانی از نوع ویفری صفحه ای، شير يك طرفه دیسکی، شير يك طرفه با ديسك دوتكه، شير يك طرفه با ديسك وارونه، شير يك طرفه دیافراگمی، شير يك طرفه بالا رفتنی و شير يك طرفه قطع كننده می‌شود.

شیر پروانه‌‌ای:

شیر پروانه‌ای طراحی بسیار ساده و درعین حال طراحی خاصی دارد، که اجزای آن شامل يك بدنه معمولی و يك صفحه مدور است. اين صفحه حول ميله‌‌ای در حدود ۹۰ درجه  می‌چرخد و با یک اهرم به قسمت حركت دهنده شير وصل است. عمده‌ترین کاربرد این شیرآلات در ایستگاه نیروی حرارتی، ايستگاه نيروي هيدروليكي، صنايع نفت، گاز، پتروشیمی و لوله کشی آب و فاضلاب است.

از ویژگی بارز شیر پروانه‌‌ای افت بسیار کم و آب‌بندی مطمئن است و استفاده از آن در خطوط انتقال به عنوان کنترل کننده جريان مجاز نیست و بايد در حالت کاملا باز يا کاملا بسته قرار گيرند.

شیر پروانه‌ای انواع مختلفی دارد که شامل شیر پروانه‌ای ویفری، شیر پروانه‌ای فلنج‌دار، شیر پروانه‌ای چدنی، شیر پروانه‌ای استنلس استیل، شیر پروانه‌ای فولادی، شیر پروانه‌ای اهرمی و شیر پروانه‌ای پنوماتیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید