لوله و اتصالات upvc

در پایین می‌توانید آخرین لیست قیمت لوله و اتصالات UPVC سال 1402 (جدیدترین) را مشاهده کنید. این لیست قیمت همیشه بروزرسانی می‌شود.

درباره لوله و اتصالات UPVC چه می‌دانید؟ کاربرد لوله و اتصالات UPVC چیست؟ آیا در مورد اطلاعات فنی لوله و اتصالات upvc آگاهی دارید؟ لوله و اتصالات upvc چه مزیت‌هایی دارد؟ روش اتصال لوله و اتصالات upvc چگونه است؟ برای رسیدن به جواب این سوالات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

لوله‌ها و اتصالات UPVC به دلیل خصوصیات برجسته‌ای چون مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر طولانی، و استحکام مناسب، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در پروژه‌های تاسیساتی و عمرانی شناخته شده‌اند. این محصولات با داشتن سطحی صاف و مقاوم در برابر رسوب، در شبکه‌های آبرسانی، تصفیه‌خانه‌ها، استخرها و سایر مجموعه‌های آبی کاربرد دارند. شرکت تکنوپایپ به عنوان یکی از نمایندگان رسمی فروش این محصولات، با ارائه خدمات مشاوره‌ای، به مشتریان خود کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

درباره لوله و اتصالات UPVC:

پلی‌ونیل کلراید یا UPVC از پلاستیکی نرم تشکیل شده است که بوسیله اضافه کردن روان‌ کننده‌های انعطاف‌پذیردرست شده است. این نوع پلیمر بعلت انعطاف‌پذیری و ارزان بودن برای لوله‌کشی، پنجره‌های تاریک، برش عمودی پنجره‌ها، صفحات گرامافون، و … کاربرد دارد.

از لوله و اتصالات UPVC عمدتا برای ساخت  شبکه‌های آبرسانی، آبیاری و فاضلاب استفاده می‌شود. مواد UPVC جایگزین مناسبی برای مواد سنتی مانند آهن است و امروزه به پرکاربردترین ماده برای انتقال سیالات در جهان تبدیل شده است.

اتصالات UPVC از مشتقات نفت خام و یا گاز طبیعی تشکیل شده و ترکیب شیمیایی آن حاوی کلر کربن و هیدروژن است. لوله و اتصالات UPVC به دلیل اینکه غیر فلز هستند، در مورد هر نوع خوردگی مقاوم است.

یکی از مزایای مواد UPVC این است که در متریال آن‌ها ازموادی بی‌مزه و بی‌بو استفاده می‌شود. همین خاصیت باعث می‌شود که هیچ اثری بر روی مایعات نداشته باشد.

لوله یو پی وی سی

لوله یو پی وی سی

کاربرد لوله و اتصالات UPVC

از بیشترین کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی می‌توان در سیستم لوله کشی تصفیه خانه آب و فاضلاب و همچنین در لوله کشی استخرهای شنا و مجموعه‌های آبی نام برد. در زیر به مهم‌ترین کاربردهای لوله و اتصالات یو پی وی سی اشاره می‌شود.

  • سیستم‌های آبیاری در کشاورزی
  • کارخانجات تولید مواد غذایی
  • کارخانجات تولید آبمیوه
  • کارخانجات مواد شیمیایی
  • شبکه‌های آبرسانی تحت فشار
  • تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب
  • استخرهای شنا و جکوزی‌ها
  • پارک های آبی و سایر مجموعه های آبی
  • آکواریوم‌های بزرگ
  • دریاچه‌های مصنوعی
  • صنایع پتروشیمی و نفت
  • تاسیسات لوله کشی در زیر دریایی‌ها

اطلاعات فنی لوله و اتصالات upvc:

اتصالات یو پی وی سی از مواردی تولید می‌شود که از نظر معنی لغوی مخفف کلماتی چون unplasticized polyvinyl chloride می‌باشد، که به معنی مواد پلیمری سخت و یا مقاوم است.

اتصالات upvc در سایزهای مختلف تولید می‌شود و دارای فشارهای 10 تا 16 بار است. به طور کلی این اتصالات با چسب مخصوصی که بسیار با کیفیت است به هم متصل می‌شود و چسب فوق معمولا به همراه کلینر استفاده می‌شود.

لوله و اتصالات UPVC مصارف بسیاری دارد که از جمله می‌توان به موادی چون  تاسیسات استخرها ، سونا و جکوزی اشاره کرد. به دلیل مقاومت بالایی که این لوله و اتصالات نسبت به مواد شیمیایی و اسیدها دارند در تاسیسات تصفیه خانه‌ها و تاسیسات آب شیرین کن که در مجاورت دریاها ساخته می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت لوله و اتصالات UPVC

  • به دلیل مواد خام بهداشتی که در تولید لوله‌های UPVCمورد استفاده قرارمی‌گیرند، باعث شده است که به راحتی در مصارف آب آشامیدنی و آب‌های بهداشتی دیگر از این لوله و اتصالات استفاده شود.
  • در تجهیزات استخرها و محل‌هایی مانند جکوزی که آب گرم در آن به صورت همیشگی جریان دارد و رسوب زیادی که حاصل از املاح و مواد ضدعفونی کننده است در اتصالات و شیرآلات تشکیل می‌شود. به علت اینکه لوله UPVC دارای سطح صاف و صیقلی است باعث می‌شود لوله و اتصالات UPVC دچار زنگ زدگی و رسوب نشود.
  • نصب سریع و آسان با هزینه نصب پایین در مقایسه با سایر سیستم‌های لوله کشی، باعث شده است که بیشتر از لوله و اتصالات UPVC استفاده شود.
  • طول عمر بالا لوله و اتصالات UPVC که میانگین حدود ۶۰ سال است، باعث شده که بیشتر در پروژهای عمرانی از آن‌ها استفاده شود.
  • به علت تنوع بسیار بالای لوله و اتصالات و شیرآلات UPVC باعث شده است که در بیشتر موتورخانه‌ها، استخر و جکوزی قابل استفاده باشد. اتصالات و شیرآلات فشار قوی UPVC از سایز 16 تا 315 موجود است، که فقط این تنوع در سیستم لوله و اتصالات UPVC دیده می‌شود.
  • استحکام بسیار بالای آن‌ها نسبت به وزن بسیار پایینی که دارند از دیگر مزیت‌های سیستم لوله و اتصالات UPVC است که در هنگام حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است.

روش اتصال لوله و اتصالات UPVC:

۱- اتصال پوش فیت: در این نوع از اتصال از اورینگ استفاده می‌شود، که عمدتا در خطوط انتقال آب در ظرفیت و سایزهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- اتصال چسبی: از این نوع اتصال بیشتر در مواردی مانند لوله کشی استخرهای شنا، سیستم آبرسانی در ساختمان‌ها و صنایع کاربرد دارد. روش اتصال چسبی از محبوبیت بیشتری در بین مصرف کننده‌ها برخوردار است و استفاده از آن روز به روز درحال افزایش است.

۳- اتصال جوشی: اتصال به روش جوشکاری، که به وسیله الکترود PVC انجام می‌شود. در هنگام جوشکاری باید به این نکات توجه داشته باشید که سطح لوله و اتصالات، عاری از هرگونه آلودگی و روغن، رطوبت و چسب باشد.

شرکت تکنوپایپ در زمینه تولید لوله پلی اتیلن و قطعات پلیمری و UPVC فعالیت دارد.

شما هموطنان گرامی می‌توانید جهت مشاوره در مورد انواع لوله و اتصالات UPVC با مهندسین شرکت در تماس باشید و لوله و اتصالات مورد نظرتان را به آسان‌ترین روش سفارش و تهیه فرمایید.

تعریف کامل از اتصالات یو پی وی سی که مواد اولیه upvc از قدیمی ترین موادی هستند که در پتروشیمی تولید می شود و به خاطر کیفیت مناسبی که دارند و نیز تحمل فشارهای بالایی که دارند به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.  کاربرد اتصالات یو پی وی سی به دلیل تنوع زیاد اتصالات و شیرآلات در قسمت تاسیسات، استخر و سونا و جکوزی می باشد. که از این نظر از اتصالات پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن مطمئن تر می باشد.

کاربرد اتصالات یو پی وی سی

لوله های UPVC به دلیل ماهیت غیر فلزی آن، کاملاً به همه اشکال خوردگی مقاوم می باشد. و چون از مواد بی مزه ، بی بو برای ساخت آن استفاده شده ، هیچ اثری بر روی مایعات به جای نمی گذارد و بطور گسترده برای حمل تقریباً تمامی مایعات استفاده می شود. به طوری که در شبکه های آبرسانی تحت فشار، استخرهای شنا و جکوزی، پارک های آبی، دریاچه های مصنوعی، سیستم های آبیاری، تاسیسات زیر دریایی، صنایع پتروشیمی و نفت، کارخانجات مواد غذایی، کارخانجات شیمیایی به کار می رود.

استفاده از اتصالات یو پی وی سی در سیستم آبرسانی

لوله و اتصالات یو پی وی سی امروزه اهمیت زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده است. اینکه امروزه با بحران آب روبه رو هستیم واقعیتی غیر قابل انکار است. به همین خاطر است که تلاش می کنیم از لوله یو پی وی سی در کشاورزی و آبرسانی استفاده نماییم. به این شکل که در قسمت آبرسانی لوله های یو پی وی سی آب را با همان پاکی و خلوص اولیه و بدون ایجاد هیچ گونه تغییری در بو و مزه انتقال می دهند. نکته حائز اهمیت که اگر از استانداردهای لازم در تولید این لوله ها استفاده شود می توان از آن ها به عنوان لوله هایی آب های شرب استفاده نمود.

استفاده از اتصالات یو پی وی سی در کشاورزی

در صنعت کشاورزی نگرانی اصلی استفاده بهینه از آب، که اولویت بالایی دارد. به هر میزان که تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کند سامانه های آبیاری به مراتب باید ارتقاء پیدا کند. در کشاورزی، لوله‌های یو پی وی سی در اشکال مختلف وجود دارند که شامل ضخامت‌ها و فشار های قابل تحمل مختلفی هستند. بنابراین در انتخاب لوله مهم است که نوع لوله، مناسب با منبع آب، شرایط محیطی و روش توزیع آب باشد. این کار باعث می‌شود عملکرد سیستم آبیاری و طول عمر آن تضمین شود.

کاربرد اتصالات یو پی وی سی

کلام  آخر

عمده ترین کاربرد اتصالات یو پی وی سی در حوزه تصفیه خانه آب و فاضلاب و سیستم های لوله کشی استخرها شنا و سایر مجموعه های آبی است. برای آشنایی با نحوه لوله کشی upvc کلیک کنید. تکنوپایپ ارائه دهنده انواع اتصالات یو پی وی سی و لوله های پلی اتیلن ارائه محصولات بصورت عمده نیز امکان پذیر بوده و می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

تعریف یو پی وی سی، پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی (Unplasticized polyvinyl chloride) است. این محصول دارای مقاومت زیاد در برابر مواد شیمیایی و عناصر طبیعی است. به همین خاطر از انواع اتصالات یو پی وی سی در تاسیسات ساختمانی استفاده می شود. اتصالات UPVC به وسیله دستگاه های تزریق پلاستیک تولید می شود. هر یک از اتصالات قالب مخصوص به خود را دارد و برای تولید هر یک از اتصالات قالب مخصوص آن باید روی دستگاه تزریق متصل شود.

انواع اتصالات یو پی وی سی

این اتصالات مانند سایر اتصالات پلیمری دارای تنوع بالایی می باشد. همچنین شیرآلات مخصوص از جنس خود یو پی وی سی را دارد که این امر سبب سهولت در اجرای تاسیسات ساختمانی می شود.

از تنوع در اتصالات یو پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبدیل upvc
  • بوشن upvc
  • فلنج
  • رینگ و فلنج
  • سه راه مساوی
  • سه راه تبدیل
  • گپ upvc
  • زانو 90 درجه
  • زانو 45 درجه upvc
  • مهره و ماسوره
  • بوشن چسبی upvc

نکته : در واقع انواع اتصالات UPVC به سه دسته چسبی، یکسر دنده و دوسردنده تقسیم می شوند و سایز اتصالات UPVC از ۱۶ تا ۳۱۵ میلیمتر است.

انواع اتصالات یو پی وی سیکاربردها

انواع اتصالات یو پی وی سی و همچنین لوله یو پی وی سی موارد مصرف گسترده ای دارند. که از جمله آن می توان به استفاده در تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی ، در تاسیسات تصفیه خانه ها و تاسیسات آب شیرین کن های بزرگ که در مجاورت دریاها ساخته می شود، آکواریوم های بزرگ، پارکهای آبی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، صنایع پتروشیمی، استفاده در تاسیسات زیر دریایی، شبکه های آبرسانی تحت فشار و دریاچه های مصنوعی و… اشاره نمود.

برتری های اتصالات یو پی وی سی

  1. قابلیت تحمل فشار بالا
  2. دارای وزن سبک
  3. مقاوم در برابر رطوبت و بخار
  4. مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدی
  5. عمر و ماندگار بسیار بالا
  6. مقاوم در برابر ضربه
  7. دارای سطح صاف و صیقلی که به هیچ وجه رسوب نمی گیرد.
  8. ضریب اصطکاک ناچیز در نهایت افت فشار کمی دارد.
  9. حمل و نقل راحت، اجرا و نصب آسان

چرا از اتصالات یو پی وی سی استفاده می شود؟

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده اتصالات UPVC نسبت به اتصالات دیگر دارای مقاومت بیشتری هستند. و می توانند فشارهای بیرونی که به آنها وارد می شود را به خوبی متحمل شوند و کوچک ترین آسیبی نبینند. این اتصالات بر اساس استانداردهای بین المللی تولید می شوند و سابقه درخشانی در بین انواع اتصالات از قدیم تا کنون داشته اند. به همین دلیل است که امروزه بسیار پرطرفدارتر از گونه های مشابه خود هستند.

خرید محصول از تکنوپایپ

مبلغ اتصالات UPVC با توجه به مرغوبیت آن، کارخانه تولید کننده، ساختار خود و نحوه عملکردی که دارد با یکدیگر فرق دارد. واضح است که هرچقدر اتصالات UPVC مرغوبتر باشند، ضریب اصطکاک کمتری دارند و کاهش فشار در آنها کمتر است. قطعاً که مجموعه تکنوپایپ همه سعی خود را بر آن داشته تا محصولی مرغوب و با کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

لوله فشار قوی upvc به خاطر استفاده صنعتی مورد استقبال مهندسین و پیمانکاران قرار گرفته است. کیفیت این لوله ها به خاطر استفاده در لوله فاضلاب صنعتی و مواد شیمیایی از اهمیت بالای برخوردار است.

لوله upvc که از پلی وینیل کلراید سخت ساخته می شود، دارای مقاومت بسیار بالایی است. البته به خاطر تحمل فشار زیاد و مقاومت بالا در صنایع و کارخانجات استفاده می شود.

دلایل استفاده از لوله فشار قوی upvc در استخر و جکوزی

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

فلزات و پلیمرهای pp در مقابل کلر و مواد شیمیایی دارای مقاومت بسیار کمی می باشند. که همین خاصیت دلیل خوردگی و شکنندگی آن می شود. اما برخلاف آن لوله upvc مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، الکل ، روغن ،مواد نفتی و غیر آروماتیک و خورنده مانند بازها و اسیدهای غیر آلی و نمک ها دارد.

استحکام زیاد

در مقایسه با لوله های سفالی ،سیمانی و دیگر مواد رایج در ساخت لوله تحت شرایط نرمال لوله فشار قوی upvc مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد.

عدم رسوب گیری

به شکلی که در سیستم های گالوانیزه و استیل انتظار می رود با مرور زمان املاح و مواد ضدعفونی رسوب می کنند. اما در لوله upvc به هیچ عنوان این مسئله وجود ندارد و همچنین مشکل افت فشار و یا از کار افتادن شیرآلات در آن ها وجود ندارد.

لوله فشار قوی upvc

مقاوم در برابر آتش

لوله فشار قوی upvc به سختی آتش می‌گیرند و دمای شعله‌ور شدن خود‌به‌خودی آن ۴۵۴ درجه سانتیگراد است. که نشان دهنده‌ی بالاتر بودن دمای شعله ور شدن آن نسبت به اکثر مواد ساختمانی است.

آب بندی مناسب

با تولید لوله UPVC مشکل آب‌بندی لوله های مکش استخری که از بتن عبور می‌نمایند با کمک وال کراس و یا حلقه آب‌بند حل شده است. همچنین با استفاده از این نوع لوله دیگر برای آب‌بندی مناسب در مقاطع عبور لوله از بتن برای لوله کشی استخر و جکوزی مشکلی وجود نخواهد داشت.

کاهش هزینه ها

نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای نصب لوله یو پی وی سی نخواهید داشت. نصب این لوله‌ها سریع و آسان می‌باشند. به علاوه اینکه زیبایی آن‌ها در سیستم‌های لوله کشی را می‌توان از برترین مزایای آن ها دانست.

طول عمر بالا

قابل توجه است که طول عمر لوله فشار قوی upvc بین 15 تا 100 سال است. که بطور متوسط می‌توان طول عمر این جنس از لوله‌ها را 60 سال در نظر گرفت و در نتیجه کارکرد بسیار بالایی خواهند داشت.

لوله فشار قوی upvc

کاربردهای لوله upvc

  • مناسب برای دستگاه های RO
  • مناسب برای لوله کشی استخرهای ماهی و آکواریوم
  • تصفیه خانه های استخر و نیز آب و فاضلاب
  • مناسب برای لوله کشی چیلرها و برج خنک کننده
  • مناسب ترین منتقل کننده مواد شیمیایی و اسیدی
  • موتورخانه های گلخانه
  • مناسب برای لوله کشی ها با دمای کمتر از 50 درجه سانتیگراد

لوله UPVC تکنوپایپ

لوله و اتصالات UPVC به طور گسترده ای برای ساخت لوله و اتصالات مورد نیاز برای شبکه های آبرسانی، آبیاری و فاضلاب به کار می رود. مجموعه تکنوپایپ از تولیدکنندگان اتصالات پلی اتیلن و انواع اتصالات یو پی وی سی در سطح کشور می باشد. برای ثبت سفارش و اطلاع از لیست قیمت لازم است تا با همکاران تکنوپایپ تماس حاص فرمایید. تا به طور کارشناسی و تخصصی اطلاعات محصول مورد نظر را در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

خرید اتصالات یو پی وی سی فشار قوی

برای این که بدانیم اتصالات یو پی وی سی فشار قوی و لوله های یو پی وی سی چیست؛ باید با متریال سازنده آن ها یعنی یو پی وی سی، آشنا شوید. یو پی وی سی، در حقیقت نوعی پلی وینیل کلراید است. این ماده، برای ساخت بسیاری از وسایل از جمله لوله و اتصالات استخری کاربرد دارد. یو پی وی سی به سبب ویژگی های شیمیایی که دارد؛ در صنعت بسیار پرطرفدار است. ساخت این درشت مولکول، توانست نقطه عطفی در صنعت لوله سازی باشد.

 اتصالات یو پی وی سی فشار قوی چه کاربرد هایی دارند؟

 کاربرد اتصالات یو پی وی سی فشار قوی و لوله های یو پی وی سی فراوان و بسیار زیادی دارند. این لوله ها برای انتقال آب شهری استفاده می شوند. همچنین لوله و اتصالات یو پی وی سی برای انتقال سیالات شیمیایی نیز به کار برده می شود. از این لوله ها برای زهکشی و سایر امور کشاورزی نیز استفاده می شود. این لوله ها و اتصالات، برای برج های خنک کننده و چیلر ها بسیار مناسب هستند و می ‌توان از آن ها در این دست از مصارف صنعتی استفاده کرد.

از لوله های پی وی سی برای سیستم آب کشی ساختمان و همچنین سیستم هوا کشی ساختمان نیز استفاده می شود. این لوله ها در موتور های گلخانه و همچنین به عنوان لوله و اتصالات استخری استفاده می شوند. استفاده کردن از این لوله ها به عنوان لوله های استخر مزیت های بسیار زیادی دارد. در ادامه بیشتر در خصوص این مورد توضیح می دهیم.

 عدم رسوب گیری اتصالات یو پی وی سی فشار قوی

یکی از مهم ترین مزیت هایی اتصالات یو پی وی سی فشار قوی و لوله های یو پی وی سی به عنوان لوله و اتصالات استخری دارد؛ این است که لوله های یو پی وی سی رسوب نمی ‌گیرند. رسوب گرفتگی می تواند یکی از مهم ترین مشکلاتی باشد که در سیستم انتقال مایعات پیش بیاید. آب شهری دارای املاحی می باشد که ممکن است به عنوان رسوب، در لوله ها ظاهر شوند. لوله های فلزی بیشتر از سایر لوله ها دچار رسوب می شوند. اما در لوله های یو پی وی سی این مشکل رفع شده و در نتیجه شاهد افت فشار به دلیل تجمع رسوبات نخواهیم بود.

 مقاومت اتصالات یو پی وی سی در برابر مواد شیمیایی مختلف

از جمله مزیت های این اتصالات و لوله های پی وی سی دارند؛ مقاومت بالای آن ها در برابر مواد شیمیایی مختلف از جمله کلر می باشد. از کلر برای ضدعفونی آب شهری و همچنین آب استخر ها استفاده می شود. لوله های فلزی مقاومت چندانی در برابر کلر ندارد و پس از گذر زمان دچار خوردگی و در نهایت شکستگی می شوند. اما لوله های پی وی سی در برابر کلر و همچنین سایر مواد شیمیایی کاملا مقاوم هستند.

مقاومت در برابر شعله

لوله های یو پی وی سی و اتصالات آن، در برابر شعله آتش و حرارت مقاوم هستند. دمای آتش گرفتن این لوله ها بالاتر از ۴۵۰ درجه بوده و در نتیجه در برابر شعله و حرارت کاملا مقاوم و می ‌توانند برای انتقال مایعات با دمای بالا مناسب باشند.

اتصالات یو پی وی سی فشار قوی

عدم رسوب گیری اتصالات یو پی وی سی فشار قوی

نصب سریع و آسان

یکی دیگر از مهم ترین مزیت هایی که لوله های یو پی وی سی دارند؛ نصب سریع و آسان این لوله ها می باشد. هزینه نصب این لوله ها پایین بوده و در نتیجه استفاده کردن از آن ها بسیار به صرفه می باشد. لوله های یو پی وی سی طول عمر بالایی داشته و در نتیجه نیاز به تعویض آن ها در مدت زمان کوتاه وجود ندارد.

 خرید این اتصالات

فروشگاه تکنوپایپ اقدام به فروش لوله و اتصالات پیمتاش و لوله و اتصالات وینو پلاست می کند. این دو برند از جمله شناخته شده ترین و پر طرفدار ترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات یو پی وی سی هستند. شما می توانید از طریق این فروشگاه خرید خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید. شما می توانید با کارشناسان فروش ارتباط گرفته و محصولات مورد نظر خود را در اندازه ها و ابعاد مختلف خریداری کنید. همانطور که گفته شد این لوله ها و اتصالات کاربرد های زیادی داشته و خرید آن ها از نظر اقتصادی کاملا به صرفه می باشد.

لوله و اتصالات یو پی وی سی که ترکیب شیمیایی از pvc است. در واقع یو پی وی سی را pvc سخت شده تعریف می کنند. به این خاطر که pvc خود دارای ماهیت نرمی است و برای سخت شدن و تبدیل به یو پی وی سی نیاز به افزودنی های خاصی دارد. یکی از اختراعات قرن های اخیر تولید لوله و اتصالات یوپی وی سی می باشد. چرا که تقریباً برای انتقال هر نوع سیال ، به ویژه مایعات ، با هر نوع ترکیب شیمیایی که دمای حدود زیر 60 درجه داشته باشند ، می توان از این لوله اتصالات استفاده نمود. همانطور که می دانید به دلیل مزایای اتصالات یو پی وی سی یکی از بهترین انتخاب ها برای اجرای سیستم های لوله کشی بهداشتی نظیر لوله کشی آب شرب و لوله کشی استخر و جکوزی هستند‌.

مزایای لوله و اتصالات یو پی وی سی

کاملاً مشخص است که لوله یو پی وی سی در اکثر خطوط حمل مایعات ،در سیستم های لوله کشی مختلف قابل استفاده می باشند. در قسمت زیر به برتری های این نوع از اتصالات می پردازیم.

تحمل فشار بالا

لوله یو پی وی سی در درجات فشار مختلفی تولید شده و دارای تحمل فشار بالایی هستند.

تنوع سایز و اندازه

لوله اتصالات یو پی وی سی بر خلاف بسیاری از دیگر لوله و اتصالات موجود در بازار ، در سایزهای بالا مانند 200 ، 250 ، 315 و 400 میلیمتر نیز تولید می شوند. از این جهت برای اجرای لوله کشی مجموعه های بزرگ مانند پارک های آبی نیز بسیار مناسب و کاربردی هستند.

مقاومت شیمیایی

اتصالات یو پی وی سی در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند. از این جهت بیشترین کاربرد این محصولات در حوزه تصفیه است. چرا که در فرآیند تصفیه از افزودنی هایی مانند کلر ، اسید و یا مواد شیمیایی دیگر در داخل آب استفاده می شود. که دیگر لوله اتصالات موجود در بازار ، به ویژه لوله های فلزی ، در برابر این عناصر ، کاملاً آسیب پذیر می باشند.

حمل و نقل و نصب آسان

لوله اتصالات یو پی وی سی در عین مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی که دارند دارای وزن کمی می باشند. از دیگر مزایای اتصالات یو پی وی سی نصب و اجرای آن ها در مقایسه با انواع دیگر بسیار ساده و سریع تر است. به دلیل آسان و کم هزینه بودن حمل و نقل این محصولات بسیار راحت می باشد. در مقایسه با دیگر جنس های موجود در بازار در عین دریافت هزینه و اجرت مشابه ، وقت و انرژی کمتری صرف می نمایند.

لوله و اتصالات upvc در استخر

با توجه به مزایای اتصالات یو پی وی سی که در بالا گفته شد یکی از پرکاربرد ترین نوع لوله و اتصالات در سیستم های لوله کشی مختلف به ویژه در مجموعه آبی مانند استخر های شنا ،جکوزی ها و پارک های آبی و…. می باشند. برای طراحی استخر و جکوزی برای آب رسانی به بخش های متنوع آنها را مورد استفاده قرار دهند. برای اینکه جهت نگهداری استخر دشواری زیادی نداشته باشید بهتر است که از بهترین متریال ها جهت ساخت استخر استفاده کنید.

مزایای اتصالات یو پی وی سی

جمع بندی

البته باید در هنگام خرید لوله و اتصالات UPVC دقت داشت که محصولات مورد نظر، تست های کنترل کیفیت را با نمره قبولی پشت سر گذاشته و از استانداردهای کیفی برخوردار باشند. تکنوپایپ از تولید کنندگان لوله و اتصالات پلیمری و نیز تولید انواع اتصالات یو پی وی سی آماده ارائه با کیفیت ترین محصولات به مشتریان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید