لوله و اتصالات پلی پروپیلن

آخرین لیست قیمت لوله و اتصالات پلی پروپیلن 1403 (جدیدترین)

آیا اتصالات پلی پروپیلن را می‌شناسید؟ از مزایای لوله و اتصالات پلی پروپیلن چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید مراحل جوش اتصالات پلی پروپیلن چگونه است؟ آیا با انواع اتصالات پلی پروپیلن آشنایی دارید؟ برای رسیدن به جواب این سوالات تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

لیست قیمت‌ها بر اساس نام برند

اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات پلی پروپیلن که به اختصار pp گفته می‌شود، از مواد اولیه پلی پروپیلن تهیه و تولید شده است. نوع چیدمان شیمیایی منحصر به فرد پلی پروپیلن به نحوی است که محصول به دست آمده بسیار با کیفیت است. بنابراین بدون شک یکی از پر قدرت‌ترین پلیمرها در صنعت پلاستیک به حساب می‌‌آید.

لوله و اتصالات پلی پروپیلن دارای ساختار شیمیایی بسیار خاص و با کیفیتی است. این لوله‌‏ها دارای انعطاف بسیار بالا و خاصیت عدم ترک خوردگی نیز است. با توجه به ساختار مولکولی ویژه‌ای که دارد این قابلیت را دارا است که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی اسید و باز، حرارت، فشار و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان دهد، به همین جهت به سرعت جایگزین لوله‌های فلزی شده است.

اتصالات پلی پروپیلن در اجرای پروژهای لوله‌کشی سرعت بالایی دارد و کار کردن با این لوله‌‏ها آسان است. به دلیل همین سرعت و سهولت در انجام کار، اتصالات پلی پروپیلن نزد تکنسین‌های لوله کشی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برای دیدن لیست قیمت لوله پلی اتیلن، قیمت اتصالات پلی اتیلن و همچنین قیمت اتصالات الکتروفیوژن کلیک کنید.

مزایای لوله و اتصالات پلی پروپیلن:

  • قابل استفاده در دمای ۲۰ الی ۹۵+ درجه سانتیگراد است.
  • در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند.
  • در مقابل پوسیدگی مقاوم هستند. با آهک ترکیب نمی‌شوند و زنگ نمی زند. رنگ، بو و طعم آب را تغییر نمی‌دهند.
  • به علت اینکه از نفوذ اشعه‌های ماورا بنفش جلوگیری می‌کند، جلبک و باکتری در درون آن‌ها به مرور زمان رشد نمی‌کند.
  • اتصالات پلی پروپیلن سازگار با محیط زیست است.
  • دارای سطح داخلی صاف و صیقلی است. همین امر باعث رسوب در لوله‌ها نمی‌شود.
  • در نقاط جوش خوردگی، تقلیل در اندازه قطر لوله پلی پروپیلن صورت نمی‌گیرد.
  • در برابر گرما و صدا عایق است.
  • حمل و نقل، نصب آسان و سریع باعث می‌شود در پروژهای لوله کشی در وقت صرفه جویی شود.

مراحل جوش اتصالات پلی پروپیلن:

جوش پلاستیک به روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرد برای مثال از گرما، استون، صفحه‌های داغ استفاده می‌کنند. اما بهترین آن‌ها جوش توسط اتو است. مراحل انجام کار به صورت زیر است:

مرحله اول: قبل از روشن کردن دستگاه جوش از تمیز بودن و عدم آلودگی ابزارها اطمینان حاصل نمایید.

مرحله دوم: قالب جوش مناسب بر اساس سایز مورد استفاده در طرفین صفحه نصب و با آچار مخصوص محکم نمایید.

مرحله سوم: دستگاه را روشن و تا درجه حرارت مشخص ۲۴۰ درجه سانتی گراد دستگاه گرم شده بصورت اتوماتیک خاموش و آماده جوش است.

مرحله چهارم: لوله با زاویه صحیح توسط قیچی مخصوص برش داده شود. توسط شابلن مخصوص عمق و محل جوش روی لوله علامت گذاری نمایید.

مرحله پنجم: لوله تا محل علامت گذاری شده و بدون هیچ چرخشی در قالب قرار و هم زمان اتصال مورد نیاز را در طرف دیگر قالب قرار دهید.

مرحله ششم: بعد از گرم شدن طبق جدول لوله و اتصال همزمان از قالب خارج و بدون هیچ‌گونه چرخشی بهم اتصال داده شوند. پس از سپری شدن زمان خنک شدن، اتصال انجام شده است و آماده بهره برداری می‌باشد.

انواع اتصالات پلی پروپیلن:

اتصالات پلی پروپیلن دارای تنوع زیادی است و همین امر باعث شده که ازآن‌ها در سیستم‌های لوله کشی ساختمان‌ها استفاده شود و به کار سرعت و سهولت ببخشد. در ادامه به معرفی تعدادی از این اتصالات می‌پردازیم.

زانو سفید جوشی:

زانویی‌ها در دو زاویه ۹۰ و ۴۵ درجه در سایزهای مختلف از ۱/۲ اینچ الی۳ اینچ تولید می‌شود. زانو سفید جهت تغییر جهت لوله و یا سیال با زاویه ۹۰ درجه یا ۴۵ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سه راه جوشی پلی پروپیلن:

سه راه جوشی پلی پروپیلن در دو مدل و از سایزهای ۲۰ الی ۹۰ میلیمتر تولید می‌شود. معمولا از سه راه پلی پروپیلن برای گرفتن انشعاب استفاده می‌شود.

سه راه بوشن فلزی:

در سه راه بوشن فلزی دو طرف آن به وسیله دستگاه جوش پلی پروپیلن به لوله سفید اتصال داده می‌شود و قسمت نافی آن دارای بوشن فلزی رزوه‌ای است که به صورت پیچی به شیرآلات و اتصالات پیچی متصل می‌شود.

بوشن تبدیلی پلی پروپیلن:

این اتصال از نظر ظاهری شبیه به بوشن ساده است. با این تفاوت که یک طرف آن سایز کوچکتری نسبت به طرف دیگر دارد و جهت کاهش و یا افزایش سایز لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زانو بوشن فلزی دنده‌ای:

این اتصال کاملا از مواد پلی پروپیلن ساخته می‌شود. یک سر آن ساده است که به وسیله اتو به لوله سفید اتصال داده می‌شود و سر دیگر آن دارای بوشن فلزی دنده‌ای است. که به شیرآلات و اتصالات گالوانیزه رزوه‌ای متصل می‌شود.

شیر فلکه سفید پلی پروپیلن:

شیر فلکه سفید فقط برای استفاده در سیستم‌های لوله کشی پلی پروپیلن طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل در قسمت خروجی و ورودی آن هیچ‌گونه رزوه‌ای وجود ندارد و به وسیله دستگاه اتو به روش جوشی به لوله متصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید