لوله و اتصالات پنج لایه

لیست قیمت‌ها بر اساس نام برند

لوله ها و اتصالاتی که در ساختمان سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، باید از نظر کیفیت، مقاومت و سایر ویژگی های فنی مطلوب باشند. به همین خاطر، تولیدکنندگان انواع لوله و اتصالات به فکر ترکیب متریال های مختلف جهت ساخت لوله و اتصالات پنج لایه افتادند. این لوله و اتصالات به واسطه اینکه از ترکیب چند نوع متریال ساخته شده اند، کیفیت بسیار خوبی دارند و می توانند به یکی از مقاوم ترین لوله و اتصالات موجود در بازار کشور ایران تبدیل شوند.

لوله و اتصالات پنج لایه چیست؟

لوله و اتصالات پنج لایه از ترکیب لوله های فلزی و لوله های پلیمری تشکیل شده اند. واقعیت این است که هر یک از انواع لوله‌هایی که با فلز یا پلیمر ساخته شده‌اند، دارای مزیت ها و معایب خاص خودشان هستند. اما با ترکیب این دو متریال برای ساخت لوله و اتصالات، می توان شاهد افزایش مزایا و کاهش معایب این لوله و اتصالات بود.

لوله و اتصالات پنج لایه از جمله مصالح ساختمانی هستند که از پنج لایه مجزا که با چسب های مخصوص کنار هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده‌اند. این لوله و اتصالات دارای لایه های مختلفی از آلومینیوم و پلیمر هستند. به طوری که یک لایه آلومینیوم توسط دو لایه پلیمر پوشیده شده است.

با ترکیب پلیمر و فلز، می توان شاهد مزیت های مختلفی در لوله و اتصالات پنج لایه بود. پلیمر به دلیل داشتن وزن پایین تر، باعث کاهش وزن لوله می شود و فلز نیز می تواند باعث افزایش مقاومت در پلیمر شود. بنابراین، این دو متریال تکمیل کننده هم هستند و به نوعی می توانند یک سیستم لوله ای مقاوم را ایجاد کنند.

آشنایی با انواع لوله و اتصالات پنج لایه

اگر به فروشگاه های معتبر در زمینه فروش لوله و اتصالات پنج لایه مراجعه کرده باشید، قطعا گزینه های مختلفی پیش روی شما برای خرید قرار می گیرند. به طور کلی، بسته به نوع این لوله و اتصالات، می توان آن ها را به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد.

لوله‌ها و اتصالات PEX/AL/PEX

یکی از باکیفیت ترین انواع لوله و اتصالات پنج لایه، این نوع لوله و اتصالات می باشد. این لوله های پنج لایه مقاومت کافی در برابر دمای 90 درجه سانتی گراد دارند. همچنین، می توانند به اندازه 10 بار فشار را تحمل کنند. این نوع لوله های پنج لایه دارای لایه میانی آلومینیومی می باشند و لایه های داخلی و خارجی این لوله ها نیز از جنس لوله پلی اتیلن است. لوله و اتصالات پنج لایه PEX به دلیل اینکه انعطاف پذیری خوبی دارد، می تواند برای سیستم لوله کشی در ساختمان ها گزینه خوبی محسوب شود. با این لوله و اتصالات، دیگر نیازی به جوشکاری نخواهید بود.

لوله‌ ها و اتصالات PE-RT/AL/PE-RT

لوله و اتصالات پنج لایه PE-RT یکی از قدیمی ترین مدل های لوله پنج لایه و اتصالات محسوب می شود. از مزایای این نوع لوله و اتصالات می توان به مقاومت بالا در مقابل فشار، دمای زیاد و ترکیبات شیمیایی مختلف اشاره کرد. این نوع لوله ها با مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده اند. به همین خاطر، به راحتی می توانند بازیافت شوند.

لوله‌ و اتصالات PE/AL/PE

اگر به دنبال لوله و اتصالات پنج لایه ای هستید که مقاومت بالایی در مقابل دمای خیلی پایین داشته باشند، این لوله ها گزینه خوبی برای شما محسوب می شوند. این نوع لوله های پنج لایه، می توانند تا دمای زیر 50 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. البته این بدان معنا نیست که این لوله و اتصالات برای سیستم انتقال آب گرم گزینه خوبی نیستند.

کاربردهای این نوع لوله و اتصالات در صنایع مختلف

لوله و اتصالات پنج لایه به دلیل ساختار مقاومی که دارند، می توانند کاربردهای متنوعی در امر ساختمان سازی و صنعت داشته باشند. در ادامه به برخی از انواع کاربردهای این لوله و اتصالات 5 لایه اشاره می کنیم.

  • انتقال آب سرد و آب گرم در ساختمان ها

لوله و اتصالات پنج لایه گزینه خوبی برای لوله کشی بهداشتی در ساختمان ها دارند. از مزیت های این سیستم برای انتقال آب گرم و سرد این است که کمتر دچار رسوب و گرفتگی می گردد.

  • لوله کشی برای سیستم های گرمایشی

لوله و اتصالات پنج لایه می توانند مقاومت خوبی در برابر دماهای بالا داشته باشند. به همین خاطر، این لوله ها گزینه خوبی برای انتقال آب گرم در سیستم های گرمایشی مانند شوفاژ می باشند. همچنین، ی توان این لوله و اتصالات را برای سیستم های گرمایشی از کف مورد استفاده قرار داد.

  • صنایع مربوط به پزشکی

لوله و اتصالات پنج لایه به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد، لوله های مناسبی جهت صنایع حساس پزشکی محسوب می شوند.

  • صنایع گاز، نفت و پتروشیمی

لوله و اتصالات پنج لایه به دلیل اینکه در برابر مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند، می توانند به راحتی برای صنایع گاز، نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای خرید لوله و اتصالات پنج لایه

استفاده همزمان از آلومینیوم و پلیمر برای ساخت لوله های پنج لایه موجب شده است که این لوله ها ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند. به همین دلیل، پیدا کردن معایب لوله  های پنج لایه بسیار سخت است.

  • دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل دماهای بالا و پایین
  • دارای مقاومت بیشتر نسبت به لوله های پلیمری
  • دارای مقاومت بالا در مقابل نفوذ اکسیژن
  • دارای طول عمر بالا نسبت به سایر سیستم های لوله کشی
  • دارای مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی
  • دارای وزن کمتر نسبت به لوله های فلزی
  • دارای مقاومت بالا در مقابل فشار آب
  • قابل استفاده در صنایع مختلف
  • دارای ضریب انبساطی طولی کم
  • دارای کاربردهای متنوع با توجه به کیفیت و طول عمر بالا
  • کاهش هزینه های ناشی از تعویض لوله و اتصالات در دراز مدت

قیمت لوله و اتصالات 5 لایه در بازار کشور ایران

در سال های اخیر با توجه به بالا رفتن قیمت پلیمر و آلومینیوم، قیمت لوله و اتصالات پنج لایه نیز بالا رفته اند. اما باز هم بسته به کیفیت و نوع لوله و اتصالات، قیمت این محصولات با هم متفاوت می باشد. بهترین راهکار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این لوله و اتصالات، مراجعه به یک فروشگاه معتبر و استعلام قیمت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۶۶۱۵۴۰۹۸-۰۲۱

تماس بگیرید